СамокоВест

Туристи твърдят ,че са изгонени от хижа „Мусала“, че няма вода и тоалетна, облекчавали се навън

Споделете ни в


Туристи твърдят, че са били изгонени от хижа „Мусала“ на студа навън, тъй като не правели голям оборот. Освен това, хижата не разполагала с течаща вода и тоалетна, а в нея сервирали храна. Това твърдят група планинари от Пловдив, които навръх 3 март качвали връх Мусала, съобщи бтв.

Преди два дни 15-ина души от Пловдив тръгват за Мусала. По пътя се отбиват за обяд в новата хижа „Мусала“, където разбират, че в обекта няма нито течаща вода, нито могат да ползват тоалетна.

Водачът на групата Саркис Бургазлиян твърди, че в хижата се предлага чай, кафе, топла храна – като леща и кюфтета, продава се и бира. „Могат да отровят някой там, може да има сериозни последствия за здравето на хората“, смята той.

Когато турист от групата попитал за тоалетна, хората от хижата му отговорили, че няма течаща вода и че до тоалетна се ходи навън. На следващия ден, след часове слизане в студа от върха при бурен вятър и мъгла, планинарите казват, че им било отказано да влязат в хижата да се стоплят.

Времето било студено и ветровито, със снеговалеж, но туристите от същата група не били допуснати да влязат вътре. Аргументът за това бил, че те не са достатъчно добри клиенти. „Явно не сме направили добра консумация“, отбелязва Саркис Бургазлиян.

По думите на друга туристка от групата, от хижата казали, че не работят, но други посетители влизали и излизали, а само за тях не работело.

Според Георги Пройчев, който стопанисва новата хижа,  е нормално при минусови температури да няма вода и тоалетна. „В момента нямаме тоалетна, тъй като няма вода, всичко е замръзнало! Я питайте всички хижи тука дали имат вода на минус 20 градуса! Тук водопроводи няма! Носим си минерална вода, 10 литрови бутилки, и я размразяваме тук“, обясни Георги Пройчев пред медията.

Според хижаря групата туристи се държали арогантно. Стигнало се дори до нецензурни думи и закани. Изгонените планинари настояват да бъде извършена проверка на хората, които стопанисват хижата, защото следващия път това може да коства живот.